Aktualności

Branża potrzebuje monitoringu gazetek farmaceutycznych

2013-01-30

Trzy pytania do Marcina Wysockiego – dyrektora zarządzającego Business Point Sp. z o.o. – twórcy oraz właściciela platformy Market View Online (MVO)…

Firma Business Point swoją działalność rozpoczęła w 2009 roku. Pomysł na monitoring rynku farmaceutycznego pod kątem ofert promocyjnych pojawił się u nas w momencie, gdy jeszcze pracowaliśmy w poligrafii. Zauważyliśmy, że prawie połowę zleceń realizowanych przez drukarnię stanowią gazetki farmaceutyczne.  W tym czasie dla rynku masowego działały przynajmniej 2 narzędzia do monitorowania promocji gazetowych, jednak żadne z nich nie miało danych z farmacji. Wstępny research wykazał, że firmy farmaceutyczne działają „po omacku” i często intuicyjnie, gdyż analiza gazetek jest dla pojedynczej firmy zbyt kosztowana i często niewykonalna. Zatem pojawiała potrzeba stworzenia nowoczesnego i wygodnego narzędzia monitorującego działania BTL w farmacji.

Nasza usługa jest skierowana zarówno do producentów farmaceutycznych, hurtowni jak i do sieci/ grup zakupowych aptecznych. Dzięki możliwości monitorowania rynku promocyjnego nasi klienci mają szeroki pogląd na to, co się na nim dzieje, jakie pojawiają się trendy, oraz mają pełen wgląd w cenniki promocyjne konkurencji jak i swoje, w wybranych interwałach czasowych. Klient w każdej chwili może zweryfikować działania konkurencji, przeanalizować działania aptek, np. w jakich cenach sprzedają produkty, ale także generować dane na poziomie makro – udział produktu/producenta w kategorii, popularność kategorii, trendy cenowe, itp. Nasze dane często są korelowane z raportami sprzedaży, co pozwala ocenić efektywność działań promocyjnych w obszarze BTL dla danego preparatu.

Market View Online (MVO) jest pierwszym na rynku, a zarazem największym systemem do monitoringu gazetek reklamowych stworzonym dla branży farmaceutycznej. Dane gromadzimy od 2009 roku, dlatego dziś możemy pochwalić się bazą ponad 10 tys. niepowtarzalnych produktów farmaceutycznych. Ponad 200 sieci/grup zakupowych monitorujemy w czasie rzeczywistym, a do systemu trafia codziennie kilkaset nowych cen. Szeroki zakres dostępnych analiz jest dobrym narzędziem do planowania działań na rynku farmaceutycznym – często ukazuje zupełnie unikalne i niedostępne do tej pory informacje.

Innowacyjność naszych rozwiązań polega na łatwym i szybkim dostępie do informacji – pracujemy obecnie nad platformą on-line, która będzie dla użytkowników bardzo wygodnym i funkcjonalnym narzędziem, dostępnym także w wersji mobilnej na platformie Android. W przygotowaniu są zaawansowane silniki  behawioralne, dzięki którym nasz system dopasuje sposób prezentowania informacji do potrzeb użytkownika na podstawie historii jego pracy z bazą.

Projekt realizowany przez firmę Business Point Sp. z o.o. współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Priorytet 8 – Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej.

Zespół Business Point