Aktualności

Działania promocyjne w gazetkach aptecznych

2014-04-18

Podsumowanie działań promocyjnych w marcu 2014.

Marzec był kolejnym miesiącem, który obfitował w liczne wydawnictwa farmaceutyczne. W tym miesiącu zebraliśmy niemalże 130 gazetek aptecznych zawierających moduły reklamowe. Na ich podstawie przeprowadziliśmy kolejne porównanie aktywności producentów na rynku farmaceutycznym.

Na początek porównanie kategorii. Największy wzrost zaobserwowaliśmy w kategorii LEKI NA RECEPTĘ, przyczyną tego stanu rzeczy, jest pojawienie się na rynku wielu list cenowych, które zawierają głównie preparaty tego typu. Pozostałymi kategoriami, w których obserwowaliśmy wzrosty w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym były: GARDŁO – FORMY STAŁE, PRZEZIĘBIENIE – FORMY ROZPUSZCZALNE, PROBIOTYKI. Pozostałe kategorie zanotowały w badanym okresie spadki wynikające ze zmiany preparatów sezonowych promowanych w gazetkach.

kategorie_marzec_2014

Najbardziej aktywnymi producentami w marcu bieżącego roku byli: Olimp Laboratories – 204 wystąpienia, czyli praktycznie taki sam wynik jak w ubiegłym roku, Novartis Poland ze 186 wystąpieniami, w tym przypadku zdecydowany spadek względem 2013 roku, następnym w kolejności producentem była Teva Pharmacetuicals Polska, która w tym okresie zanotowała 173 wystąpienia, co jest zdecydowanym wzrostem względem poprzedniego roku, kiedy produkty tego producenta pojawiły się 128 razy. Wartym odnotowania jest jeszcze wynik firmy Reckitt Benckiser – 169 wystąpień względem 77 wystąpień w roku 2013. Odwrotną sytuację zaobserwowaliśmy u Queisser Pharma, który w marcu 2014 roku zanotował spadek, 153 wystąpienia względem 220 w marcu 2013.

producenci_marzec_2014

Wśród najaktywniejszej dziesiątki produktów promowanych w gazetkach w marcu, tylko jeden produkt zanotował spadek względem analogicznego okresu w roku ubiegłym – UroFuraginum – 25 względem 35 wystąpień. Największy wzrost zanotowały Bio-Oil – 31 wystąpień, względem 8 w 2013 roku, oraz Acard – 22 vs. 2. Najwięcej wystąpień w gazetkach reklamowych w marcu 2014 roku miały: Aspirin C, Febrisan i wymieniony wcześniej Bio-Oil.

produkty_marzec_2014

Kolejny miesiąc pokazał nam, że gazetki reklamowe w branży farmaceutycznej wciąż są atrakcyjnym medium dla producentów. Z miesiąca na miesiąc, coraz więcej pojawia się ich w aptekach i skrzynkach pocztowych. Zawartość gazetek również ulega przeobrażeniu. Analizując raporty generowane przez nas co miesiąc, widzimy, że bardzo mocno zauważalnym trendem jest sezonowość produktów, co również widać na powyższych wykresach.

Zapraszamy do lektury kolejnych analiz. Już za miesiąc Podsumowanie I kwartału 2014 roku względem 2013!

Zespół Business Point