Aktualności

MVO – innowacyjne narzędzie marketingowe dla branży farmaceutycznej

2012-12-20

Market View Online (MVO) to innowacyjna usługa stworzona z myślą o branży farmaceutycznej.

MVO to efekt ponad 2-letniej pracy kilkunastu doświadczonych fachowców, specjalizujących się w badaniach społecznych, marketingu oraz nowoczesnych technologiach.

– Dotychczas na rynku brakowało narzędzia, które umożliwiałoby branży farmaceutycznej i drogeryjnej monitoring i analizę gazetek reklamowych. Tymczasem, jak pokazały realizowane przez nas badania, zapotrzebowanie na tego typu usługę jest duże – powiedział Marcin Wysocki, dyrektor zarządzający Business Point – firmy, w ramach której powstała platforma MVO.

MVO dedykowana jest głównie do producentów leków i kosmetyków, sieci detalicznych branży farmaceutycznej i sieci aptek. Oferowana usługa oparta jest na autorskiej platformie dostępnej online, wyróżniającej się nowoczesnym wyglądem i niespotykanymi dotychczas w narzędziach badania rynku funkcjonalnościami.

Każdego dnia grupa ponad 100 researcherów gromadzi informacje, które następnie trafiają do bazy zawierającej ponad 10 tys. niepowtarzalnych produktów dostępnych w panelu ponad 2 tys. aptek. Baza danych jest więc regularnie aktualizowana i dostępna z każdego komputera posiadającego połączenie z Internetem. Szeroki wachlarz wykresów i raportów zapewnia bieżącą i rzeczywistą wiedzę o branży – trendy sprzedażowe, popyt na produkty, ich ceny, itp. – wiedzę o działaniach konkurencji czy sieci aptek. To użyteczne narzędzie dla każdego działu marketingu w branży farmaceutycznej i drogeryjnej.

MVO to również możliwość wykonania Audytu akcji marketingowych BTL, czyli pełnej analizy otoczenia rynkowego firmy, prowadzonych przez nią działań marketingowych oraz systemu promocji w gazetkach reklamowych. Dotyczy to zarówno producentów, jak i sieci aptek. Bieżąca analiza podejmowanych działań w porównaniu z oczekiwaniami klientów, pozwoli w efektywny sposób zoptymalizować działania i dostosowywać ofertę do faktycznych potrzeb rynku.

– Tworząc firmę Business Point oraz platformę Market View Online postawiliśmy sobie za cel zbudowanie narzędzia, które dostarczy klientom unikalnych informacji branżowych w nowoczesny i wygodny sposób. Wraz z nowymi potrzebami rynkowymi będziemy dostosować nasze usługi, by stać się liderem w tworzeniu narzędzi badania rynku BTL – powiedział Marcin Wysocki.

Projekt realizowany przez firmę Business Point Sp. z o.o. współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Priorytet 8 – Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej.

Zespół Business Point