Aktualności

Podsumowanie IQ kwartału 2014 roku.

2014-04-27

Podsumowanie działań promocyjnych na rynku farmaceutycznym w IQ kwartale 2014 roku.

Po zakończonym IQ kwartale bieżącego roku przygotowaliśmy krótkie podsumowanie aktywności promocyjnych na rynku farmaceutycznym. Poniżej krótki wycinek z obszernego raportu przygotowanego przez naszych analityków.

IVQ1

Trend, który zaczęliśmy obserwować już w połowie 2013 roku, utrzymuje się nadal. Maleje liczba wydawców, a rośnie ogólna liczba gazetek wydawanych przez nich. Gazetki zmieniają swoją formę. Z prostych 2-4 stronnicowych ulotek, stają się 16-24 stronnicowymi gazetami/folderami reklamowymi.

IVQ2

Tak jak w przypadku gazetek, tak samo w przypadku aktywnych podmiotów w gazetkach. Liczba producentów maleje, kiedy liczba promowanych produktów rośnie. Gazetki są coraz obszerniejsze, coraz więcej jest w nich modułów reklamowych.

IVQ3

W IV kwartale tego roku najaktywniejszą kategorią produktów w gazetkach farmaceutycznych była kategoria LEKI NA RECEPTĘ. W tym przypadku w wielu gazetkach pojawiły się cenniki produktowe, które zawierały głównie produkty z tej kategorii. Kategoria PROBIOTYKI – mocno powiązana z lekami na receptę – uzyskała 34% wzrost względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. 23% wzrost zanotowała kategoria GARDŁO – FORMY STAŁE, jest to efekt kończącego się sezonu zimowego, gdzie produkty z tej kategorii osiągają najwyższą popularność.

IVQ4

Ostatni wykres przedstawia porównanie aktywności producentów w IV kwartale 2013 i 2014 roku. W tej klasyfikacji największy wzrost, bo aż 96% zanotowała firma Reckitt Benckiser, kolejną firmą, która bardzo aktywnie funkcjonowała w IV kwartale była firma Johnson&Johnson, 22% wzrost miała firma Teva Pharmaceuticals. Na drugim końcu tej klasyfikacji znalazł się Walmark -13%, GlaxoSmithKline -8% oraz Bayer -1%.

Zapraszamy Państwa do lektury naszych analiz oraz kontaktu z Nami w celu przygotowania analizy dostosowanej do Państwa potrzeb!

Zespół Business Point