Aktualności

Przekrój działań promocyjnych w gazetkach produktowych.

2014-02-15

Podsumowanie działań promocyjnych w lutym 2014.

Luty 2014 roku obfitował w zmiany związane z promocją produktów w gazetkach reklamowych. Na podstawie około 100 zebranych gazetek z rynku przygotowaliśmy krótkie podsumowanie działań promocyjnych producentów w tym okresie w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Pierwszy wykres obrazuje które z kategorii cieszyły się zainteresowaniem producentów w lutym. Największy wzrost aktywności zanotowała kategoria LEKI NA RECEPTĘ, aż 51% w stosunku do lutego ubiegłego roku, ten trend można łatwo zaobserwować w gazetkach, gdzie coraz częściej pojawiają się cenniki z lekami na receptę. Kolejną bardzo mocno promowaną kategorią była GARDŁO – FORMY STAŁE, tutaj tabletki na ból gardła, bardzo popularne w okresie zimowym mocno wywindowały tę kategorię w zestawieniu.

W lutym tego roku najaktywniejszym producentem był Olimp Laboratories Sp. z o.o., wystąpił w gazetkach reklamowych 190 razy, co jest 3% wzrostem w stosunku do analogicznego okresu w 2013 roku. Jednak największy wzrost aktywności zaliczył Reckitt Benckiser (Poland) SA, który osiągnął 80% wzrost w stosunku do lutego 2013. Wartym odnotowania wynikiem jest również aktywność Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o., 47% wzrost w stosunku do zeszłego roku.

Rozbijając powyższe wykresy na najmniejsze elementy akcji promocyjnych, czyli moduły produktowe najlepsze wyniki w lutym 2014 osiągnął Aspirin C firmy Bayer Sp. z o.o., który w gazetkach wystąpił 45 razy, zaliczając 7% wzrost. Najbardziej aktywny produkt w porównaniu z 2013 rokiem to Voltaren Max, 63% wzrost. Nowością w zestawieniu jest Otrivin – aerozol do nosa.

Podsumowując powyższe zestawienia możemy łatwo zaobserwować, iż producenci wciąż inwestują w reklamy gazetkowe umieszczając w nich coraz więcej modułów reklamowych.

Zapraszamy do lektury kolejnego podsumowania!

Zespół Business Point